2014. okt 27.

A finálé, 2014. október 26.

írta: na_ja
A finálé, 2014. október 26.

Azon gondolkodtam már a műsor előtt, hogy miért lett most ez a Sztárban Sztár egy kicsit más, mint az első széria. Lehet, hogy elveszett az újdonság varázsa, lehet, hogy a mezőny gyengébb, nem tudom. De pl. egy Bereczki-szintű előadó biztosan hiányzott, annak ellenére, hogy tavaly sem voltam oda érte, bár amit csinált, az valljuk be, szenzációs volt. Szóval valami eltört bennem ezzel a műsorral kapcsolatban, és nem is baj, hogy a végét most így összecsapták egy ötös döntővel.

Kép: TV2 élő műsor

A közös produkciót megint hagyjuk, maradjunk annyiban, hogy ebben a szériában az előző adásban sikerült egyedül valami értelmeset közösen összehozni, és a tegnapi X-Faktor közös produkciójához nem volt mérhető ez a bohóckodás, pedig ott csak kijöttek, előadták a dalt, aztán annyi.

Kép: TV2 élő műsor

Kökény Attila a már-már hakniszintre süllyedt Király testvérek közé szállt be. Szó se róla, valahol elismerem a Király-testvéreket, mert tényleg amerikai hátterük miatt valami nagyon nyugati dolgot tudnak, de mégis pont ez a baj velük, ez a soul-világ nem Magyarország. Kökény szokásos szintű produkciót nyújtott, kicsit inkább poén volt ez is, mint komoly kópia. Nem értettem, miért szekálták az angollal szegény Kökényt, azt a pár szót teljesen jól elmondta... A magyarok amúgy sem arról híresek, hogy nagyon bátrak lennének az idegen nyelven való megszólalás terén, hát, egy ilyen oltással sikerült megint nagy önbizalmat adni annak, aki otthon örült, hogy megértette, mit mond Kökény és felkiáltott, hogy "Ezt én is el tudom mondani!"

Kép: TV2 élő műsor

Tóth Vera Janis Joplin produkciója előtt most le a kalappal, mert Tóth Vera ennyire nem Tóth Vera még nem volt. Ment a kiabálás, a hörgés, a rekedtes hang, minden. Így hosszú idő után végül is talán megértette, miről szól ez a műsor. Kár, hogy ezt a szintet vagyis inkább hozzáállást nem tudta idáig hozni, mert ha sikerült volna ötvöznie hatalmas tudását az itteni elvárásokkal, akkor Vera toronymagasan a legjobb lehetett volna ebben a mezőnyben. Persze így is nem véletlenül jutott el az utolsó ötösbe.

Kép: TV2 élő műsor
Koós Janit mindig jó látni, ha az ember egy jót akar röhögni, most sem volt másképp. Pál Dénes Hofiként olyan volt, amilyen. Ezt a dalt eleve szerintem a legtöbben nem onnan ismerik, hogy a két előadót élesben látták, hanem a mesében hallották csak, így nagyon hasonlítgatni nincs is mihez. Hangban sem sikerült most Dénesnek nagyot alakítani, de valahol lehetetlen küldetés is lenne. Talán Bereczkinek ment volna... De nem számít, ez a mai nap már úgyis inkább egy gála volt, mint verseny. Az előadók összes eddigi produkcióját értékeli úgyis mindenki, aki szavaz, de tény, ez Dénes leggyengébb fellépése volt.

Kép: TV2 élő műsor

Vastag Tominak sikerült engem elvarázsolnia, mert ő szerintem teljesen korrekten hozta az eredeti stílust. A kinézetet ugyan lehetett volna fokozni, de ahogy hallgattam a dalt, én majdnem el is hittem volna, hogy az eredetit hallom. Meglepetés volt Tomi ebben a műsorban, mert szerintem nem sokan hitték volna el, hogy a döntőben fog végezni, többek között én sem. De kiforrta magát, látható és főként hallható volt a fejlődés, és ezért megérdemli a dicséretet.




Kép: TV2 élő műsor
Hevesi Tamás duettjében egy olyan férfi bőrébe bújhatott, aki azért szerintem nem mérhető a többi párral a leosztásban, hiszen azért Varga Feri nem egy mainstream előadó, de csodák csodájára Tominak mégis ebben sikerült a legjobban teljesíteni. Ilyen felszabadultan rég láttam, már-már elmúlik a gyanúm, hogy krónikus depresszióban szenved. Szép kis gálaműsort adott elő, és róla sem feltétlenül gondoltam, hogy a döntőig húzza, sőt...


A második kört is Kökény kezdte, és annak ellenére, hogy mindenki jót nevetett rajta, szerintem többen megfeledkeztek arról, hogy ez a műsor nem a parodizálásról szól, mert a széria legröhejesebb előadását láthattuk. Jó, persze, én is nevettem, csak ennek nem erről kellett volna szólnia, hiszen akkor valószínűleg verseny nélkül Sipos Petinek járt volna az elismerés. Visongás, bohóckodás, nekem ez most nem fért bele, ha a műsor eredeti koncepcióját nézzük.


Kép: TV2 élő műsor
Roy és Tóth Ibolya nekem eleve kicsit olyan kényelmetlen érzés mindig, így túl sok jó előjel nem volt Vera produkciója előtt. Nagyon-nagyon sajnálom, hogy Ibolyát nem csak hallva ismertem meg, mert akkor biztosan jobban szeretném, de az egész herce-hurca, ami ment körülötte, a stílusa, a tetkója nálam kicsit kiveri a biztosítékot. Ugyanakkor most ebben a dalban mintha ő vitte volna a prímet Vera előtt, amit nem gondoltam volna. Persze ehhez azért az is kellett, hogy Verának férfihangon, álrekedten kellett macsóskodnia, amit azért nyilván nem tudott 100%-on hozni.

Kép: TV2 élő műsor
Pál Dénestől tulajdonképpen megijedtem, amikor megláttam. A maszkosok most megint negatív csúcsot döntöttek ezzel a produkcióval, nem is értem... Ami viszont még furább volt, az az, hogy míg Dénesnek elvileg Somlót kellett volna utánoznia, a hangja nekem inkább volt Presser, mint Somló. Jól elénekelte, de Dénesnek is ez talán az egyik leggyengébb előadása volt, vagy legalább is most sikerült a legkevésbé leutánozni azt, akit kellett volna. Nem baj, köszönjük Dénes neked is, hogy itt voltál, szórakoztató voltál, megszerettünk!

Kép: TV2 élő műsor
Vastag Tomi búcsúfellépése jó kis romabuli volt. Mai előző fellépése ugyan jobban tetszett, de azért ez is jó poén volt. De nem azért, mint Kökényé, hogy poént csinált a dalból, hanem mert szórakoztató volt. A nagy fejlődésért és kellemes meglepetésért (na meg persze az ajándékok nagyon nagy eséllyel való megnyerése miatt) toltam is neki egy szavazatot.

Hevesi Tamás ismét melankolikusabb arcát mutatta meg búcsúzóul, amihez kapott egy giccses kis koreográfiát. Kinézetén oldalakon keresztül lehetne poénkodni, de ettől most kíméljük meg egymást. De nézzétek meg a szemét ennek az embernek! Valami olyan mély fájdalmat látok mindig benne...

Kép: TV2 élő műsor
Miután véget értek a versenyművek, én legszívesebben Tominak vagy Dénesnek adtam volna a fődíjat. Nem ők a legjobb énekesek, de ez a verseny nem is erről szólt, hanem pontosan arról, amit ők csináltak. A nézők is részben így gondolták, a 2014-es Sztárban Sztár győztese Pál Dénes.


Valahogy kipukkadt ez a lufi idő előtt, úgy érzem. Az elejéről a sok rossz jelmez maradt meg, aztán az "igazságtalan" előadó- és dalválasztás, aztán néhány jellegtelen műsor. Ha most három dolgot kéne említenem, ami megmarad, akkor az a Hajós poénjai, a Dénes és a Tamás. Kicsit a végére rágörcsölt a TV2 is a Rising Star-ra szerintem, hiszen ezzel a műsorral már letudták a toronymagas nézettséget és talán már inkább arra koncentráltak. Ennek örömére Rising Star blog itt.

Kép: TV2 élő műsor

 
Jövőre veletek ugyanitt, de lehet, hogy az lenne a jobb, ha mégsem. Vagy gondoljuk újra.
Szólj hozzá