2014. okt 10.

Az első adás, 2014. szeptember 7.

írta: na_ja
Az első adás, 2014. szeptember 7.

A TV2 büszkén hangoztatta már az első pár percben, hogy a műsor tavaly elnyerte a leglegleg díjat, talán nem is véletlenül. Színvonalas szórakozást nyújtott az előző évad, jobbat, mint a tehetségkutató műsorok néhány esetben. És persze nem csak azért, mert többségében már kész énekesek léptek fel benne, hanem mert tényleg komolyan vették a fellépők, a sminkesek és az egész stáb a melót. Ezáltal reálisan lehetett hasonlítgatni az eredetihez, amit többé-kevésbé jól el is találtak. Nekem kicsit nehezemre esett kimondani, de Bereczki tényleg megérdemelten nyert, mindent profin hozott. Nem hiába, ehhez a műsorhoz nem elég a hang, itt jóval többet hozzá kell tenni. 
 Az indulók
A műsor egy fura közös produkcióval kezdődött, amit mondjuk nem teljesen értettem, mert az OK, hogy énekeljenek együtt, de a műsor karakteréhez ez nem igazán illett. A Will You Love Me Again helyett akkor talán lehetett volna már ez is egy másolós produkció. Jó, a We Are the World-nek nem örültem volna, de azért a nálam kreatívabb emberek szerintem kitalálhattak volna valamit. Az meg kifejezetten borzalmas volt, hogy sokan el sem találták a playbeck-et, és ez eléggé rontott a színvonalból. De nem baj, végül is hamar túlestünk rajta és kezdődhetett a lényeg.

A fellépők bemutatása után Tóth Vera indította a show-t. A bemutatkozó videó alapján kicsit többet vártam, hiszen abban Vera rávilágított arra, hogy mit is kell csinálnia, és ezt szerintem nem sikerült megvalósítani. Én kicsit úgy láttam, hogy Vera áll és kész. Szépen elénekelte, szó se róla, nyilván vitathatatlan, hogy a TOP 3 hangban bőven benne van a fellépők között, tehát ezt alapból hozni kellett. De pluszt én nem kaptam. A koreográfia jó volt, de a háttér nélkül szerintem a produkció igencsak gyengére sikerült volna. Persze nem győzöm hangsúlyozni, nem Vera hangját kritizálom, hanem a műsor lényegét. Első nekifutásra a zsűri a műsornak és a hangnak adja a sok pontot, nem Vera összképének. 
A sminkesek szapulását itt meg is kezdem. Nem hiszem el, hogy a rendelkezésre álló büdzséből nem lehetett egy normális kopasz fejet összehozni Verának. Ilyen kellékeket szerintem kb. én hoznék össze, és az este folyamán több csúnya mellényúlást láttam tőlük.
Koós Réka Vincze Lillát formálta meg. Itt pont fordítva: a körítés remek volt, a színészi produkció 10-es, de azért hangban még messze van. Sminkeseknek üzenem, hogy nem Bonnie Tylert kellett a színpadra tenni, hanem Lillát. A parókafelelőst szerintem gyorsan lapátra kéne tenni, mert tudom, hogy nehéz, de ebben a produkcióban ne a sminkes legyen a leggyengébb láncszem. Rékát látva még beugrott Sarah Palmer a Twin Peaksből, és ez eléggé intő jel.
Koós Réka ma Bonnie Tyler volt vagy Grace Zabriskie?
Janicsák Istvánt Nagy Sanyi alakította, remekül. Nyilván egy ilyen klipet, produkciót sokkal könnyebb utánozni, poénná tenni, mint mondjuk egy Imagine-t, de akkor is odatette magát Sanyi. Nagyon őrült, jól hörgött. Nála is azért először más jutott eszembe, egészen pontosan Alan a Másnaposokból. Talán most ő kapta a leghálásabb dalt.
Nagy "Alan" Sanyi
Hevesi Tamás Wonderful World-je nem lett rossz, bár ahogy Hajós András mondta, az alaphangot mindenki 10 másodpercig tudja hozni, a többi a kérdéses inkább. Megjelenése az elején inkább Nacsa Olivér Korda Gyurijára emlékeztetett. A "szájmunkája" jó volt Hevesinek, de a melankóliát a szemében nem értettem. Nehezen találta el a pontos hangszínt is, de a végére összeállt.
Keresztes Ildikónak mindenképpen jár egy pacsi, hogy a hóhér szerepe után most a másik oldalra is (vissza)állt. A keverés borzalmas a TV-n keresztül, Ildikó hangja jóval hangosabb, mint a zene, ami jócskán felfedi a pontatlanságokat. Ha eddig máshoz hasonlítottam a sminkesek munkáját, akkor most azt mondom, sikerült eltalálni Madonnát, de kár, hogy a 70 éves változatot. Le a kalappal Ildikó előtt, odatette magát, szorgalma látszott a produkción.
Sipos Péter, mint Deák Bill Gyula jóra sikerült. Kicsit féltem, mert a közös, első dalban valami nagyon nyomi hangszínen énekelt, és féltem, hogy itt is majd nyeklik-nyaklik, de nem. A smink, maszk tetszett, kár, hogy nem hasonlított viszont Billre... A végére azért vártam valami meglepetést, valami robbantást Petitől, ha már tényleg annyi minden van a háta mögött ebben az iparágban, de azért elment ez is. 
Pásztor Anna is Tóth Vera eset: sokat beszélt előtte a videóban, hogy mit hogy kell, de csak nem sikerült. A hang sem olyan volt, a mozgás sem. Jó volt az összkép, a koreográfia, de szerintem nem sok köze volt az eredetihez. Anna inkább volt Willem Dafoe, mint Döglégy. Kíváncsi leszek erre a lányra, hogy legközelebb mit hoz ki magából, most nem győzött meg, pedig amúgy szimpatikus.
 Pásztor Anna nem Ganxsta volt, hanem Willem Dafoe
vastag Tomi elég hálátlan feladatot kapott John Lennon szerepében, ezzel aztán tényleg nem sokat lehetett kezdeni. Bízzunk benne, hogy jobb szerepet kap legközelebb és bizonyíthat. Nem értem, hogy ha találtak egy Yoko Ono alteregót, akkor egy realisztikusabb paróka miért volt beszerezhetetlen? Felmerül a kérdés, hogy hogy lehet egyforma esélyekkel indítani mindenkit a műsorban hétről-hétre. Mondjuk mindenki csak lassút, mindenki rockot. Persze az ilyen tematikus dolgok megint bezavarhatnak a műsorba, de szerintem visszamenőleg, ha megnézzük, akkor biztos volt olyan, aki egy utánozhatatlan vagy izgalom nélküli produkciója alkalmával esett ki.
Kökény Attila, mint Conchita jó volt, de kicsit túl kökényes. Nem mondom, csodaszép lett a dal, igazából fel sem tűnt, hogy nőnek van öltözve, de ezt a dalt a hang vitte, ráadásul Kökény hangja. Esetében szintén majd a következő adásokból derül ki, hogy át tud-e alakulni mássá, vagy csak saját (nagyon jó) hangján tud énekelni.
Dukai Regina egyértelműen kiesés-esélyes volt. Tina Turner hajával indult, és hát ez a dal azért meghaladta a képességeit. A körítéssel nem volt baj, mindent alátettek, de szerintem Regina is tudja, hogy nincs egy súlycsoportban a többiekkel sem éneklésben, sem színészetben. De semmi baj, gondolom őt keresték meg, és nem ő kopogott a Sztárban Sztár ajtaján. Megpróbálta, és ráadásul tovább is jutott... 
Völgyi Zsuzsa nagyon merész dolgot vállalt be, és le a kalappal előtte is. Talán ez volt az egyik legnagyobb átalakulás, kár, hogy kiesett vele. Nem értettem Bereczki megjegyzését a direkt negyedhanggal melléénekelni dologra, én azt hittem, magától hamis Zsuzsi... 
Pál Dénes nagyon nehezen találta meg a dalban ezt a suttogós stílust, szerintem 10 emberből 9 hamarabb ráérez, pedig nem is gyakorolnak előtte. Szemüveg és sapka nélkül azt hinném, hogy Jack Shephard lett a Lostból, de azért az összkép nem olyan rossz, köszönhetően a ruháknak.
Pál "Jack Shephard" Dénes
Hamar lepereg a műsor, és jön is az eredményhirdetés. Völgyi Zsuzsi esik ki Dukai Regina helyett, pedig szerintem Zsuzsiból jóval többet ki lehetett volna még hozni. De nem baj, a show még csak most kezdődött, lássuk a folytatást. A smink/maszk stáb kapjon a fejéhez, az előző szériában ennyi mellényúlás összesen nem volt, mint ma, egy adásban. Bereczki szívtelenségével még barátkozunk, de hát mit mondhatnánk, ő tudja, mi kell a győzelemhez. Hajósnak voltak jó poénjai, Majka ma még aludt, Liptai pedig néztem, hogy azért öregszik...
A jövő heti kiosztás:
Vastag Tomi - Cher
Kökény Attila - Fenyő Miki
Dukai Regina - Marilyn Monroe
Pál Dénes - Gergely Robi
Sipos Peti - Zoltán Erika
Keresztes Ildikó - Pink
Tóth Vera - Katona Klári (nem Aretha Franklin volt a képen???)
Hevesi Tamás - Andrea Bocelli
Pásztor Anna - Kóbor János
Nagy Sanyi - Mező Misi
Koós Réka - Miley Cyrus
Okos felépítés, a felosztás gyakorlatilag 60-70 évet lefed.... nagymama, apa, unoka is talál kedvencet. Szavazzatok kedvenceitekre oldalt!

Völgyi Zsuzsi "Happy" feldolgozásáról se feledkezzünk meg a végén, szép volt!!! 
Szólj hozzá